کد مطلب:124730 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:174

رسول الله و بنی امیه
رسول الله صلی الله علیه و آله در رؤیا مشاهده كردند كه بوزینه ها (در برخی روایات بنی امیه) بر فراز منبرش بالا می روند و فرود می آیند! ازاین رؤیا غمناك شدند. [1] خدای سبحان از حقیقتی حضرت را با خبر



[ صفحه 105]



ساخت و از خواب وی این گونه سخن گفت: و ما جعلنا الرؤیا التی اریناك الا فتنة للناس و الشجرة الملعونة فی القرآن. [2] «ما رؤیا را كه بر تو ارائه كردیم و نیز درخت نفرین شده در قرآن را وسیله آزمون مردم قرار دادیم.» رسول الله صلی الله علیه و آله بعد از این خواب خندان نشد. از امام باقر روایت نقل می نماید منظور از بوزینه ها بنی امیه هستند. و مصداق شجره نیز همان بنی امیه می باشد.

از امام سجاد علیه السلام نیز روایت می كند كه از حضرت پرسیدند چگونه روزگار می گذرد. حضرت فرمودند همانند بنی اسرائیل كه دچار عذاب فرعون بودند. مردان آنان را می كشت و زنان را باز نگه می داشت. این گونه صبح نمودم كه بهترین انسان بعد از رسول الله صلی الله علیه و آله بر بالای منبرهای آتش مورد لعن است. افراد به جرم محبت ما حقشان غضب می شود. [3] آری خواب رسول الله صلی الله علیه و آله تعبیر شد! آن زمان فرا رسید، خوك ها بر مسجدها درآمدند. محراب را با شراب بالا آورده آلوده كردند. بوزینه ها برفراز منبرها فرا رفتند. حرمت آل رسول یعنی آل الله را شكستند!


[1] مجمع البيان، ج 6، ص 424، نور الثقلين، ج 3، ص 181.

[2] اسراء، 60.

[3] مجمع البيان، ج 6، ص 424.